Dramat przesiąknięty czarnym humorem, który doskonale wyeksponował Roman Polański w filmie "Rzeź"
Dwa małżeństwa spotykają się, aby omówić niesforne zachowanie swoich pociech. Co się wydarzy? Spokojna i racjonalna rozmowa między dorosłymi? Może jednak coś mniej cywilizowanego? To, co zaczyna się jako dialog pełen konwenansów, szybko przeradza się w prawdziwe pole bitwy na słowa i emocje… "Bóg mordu" Yasminy Rezy to błyskotliwie rozpisane inteligentne dialogi, pełne ironii i czarnego humoru, które są doskonałym pretekstem do wirtuozerskiej gry aktorów. To czarna komedia z manierami… bez manier!
Z recenzji Dariusza Pawłowskiego na łamach Dziennika Łódzkiego:
"(...) "Bóg mordu", wyreżyserowany dla Teatru Scena Poczekalnia przez Zbigniewa Rybkę opowiada zaś o dysfunkcji umiejętności osiągania porozumienia oraz dewastacji znaczeń w świecie ludzi jawiących się jako światli, otwarci, czuli społecznie reprezentanci najbardziej zaawansowanej przecież w ich mniemaniu kultury zachodu. Świetnie napisana, dynamiczna jednoaktówka, w której z każdym kolejnym dialogiem opadają z bohaterów maski skrywające hipokryzję, małostkowość i najzwyklejszy prymitywizm w interpretacji reżysera i aktorów "Poczekalni" dostaje - także dzięki pozostawieniu na pierwszym planie samego tekstu - szczególnego wymiaru aktualności. Jak intensywnie bowiem brzmią w okolicznościach globalnych szczepień prawniczo-medialne sztuczki podejmowane przez jednego z bohaterów - adwokata Alaina, by zatuszować efekty uboczne leku na nadciśnienie produkowanego przez firmę jego klienta? Jak dobitnie naiwne okazuje się mieszczańskie analizowanie afrykańskiej historii wobec międzynarodowej nieudolności w reagowaniu na problem wojennych i nie tylko uchodźców napływających do Europy i Ameryki? A co najbardziej dojmujące, zapisany w sztuce wybuch autentycznej "mowy nienawiści" u osób "na poziomie", które w sposób taktowny chciały wyjaśnić trywialny w porównaniu z zachowaniem dorosłych konflikt ich dzieci, unaocznia, jak bardzo mało prawdopodobne jest porozumienie się w świecie, który codziennie, w każdej sprawie, bezrefleksyjnie dzieli się na dwa, w poczuciu wyższości jednej strony nad drugą "
W Nie Teatrze obejrzymy nową inscenizację, którą przygotowała Fundacja Teatru Scena Poczekalnia. To nie tylko ekscytujący obraz dzisiejszego świata, w którym trudno o porozumienie, ale także spektakl przygotowany z myślą o widzach z dysfunkcjami wzroku.
Obsada:
Veronique Houllie - Izabela Noszczyk
Michel Houllie - Michał Wielewicki
Annette Reille - Marta Maria Wiśniewska
Alain Reille - Hubert Jarczak
Realizatorzy:
autorka: Yasmina Reza
tłumaczenie: Barbara Grzegorzewska
reżyseria: Zbigniew Rybka
audiodeskrypcja: Paweł Kamza
scenografia: Sebastian Nowicki
kostiumy: Agnieszka Warcholińska - Nowak
opracowanie muzyczne: Damian Neogenn - Lindner
Premiera: 27 i 28 sierpnia 2021
Scena Kameralna Teatru Muzycznego w Łodzi
Czas trwania przedstawienia: 90 minut ( bez przerwy )
Spektakl dla widzów od 16 lat
Spektakl przygotowany jest do odbioru przez osoby z dysfunkcją wzroku
Katarzyna Żak, Elżbieta Romanowska, Rafał Królikowski i Robert Rozmus
Nowy program ZŁOTE MYŚLI
Przezabawna farsa w gwiazdorskiej obsadzie! Hit 2023!
Kłamstwo - komedia małżeńska w gwiazdorskiej obsadzie!
"O mało co..."
Freddie Mercury rock-operowo
"Nie teraz, Kochanie" / "Not now, Darling"
Pozytywni | G. Wolszczak, O. Bołądź, J. Chabior, Ł. Simlat
Zostaw nam swoje dane, a natychmiast poinformujemy Cię, jak tylko nowe wydarzenie pojawi się w sprzedaży!