Festiwal Nowe Strategie Choreograficzne 2-4.11.2023 - dzień 2 (Części ciała)
3 listopada 2023 o godz. 18:00
Rzeszów
- woj. PodkarpackieTeatr Maska, Adama Mickiewicza 13
Części ciała
Ramona Nagabczyńska
Solo Części ciała jest efektem choreograficznej fascynacji twarzą. Performans bada zarówno jej anatomię i fizjologię, jak i zdolność do bycia nieustannie zmieniającym się obrazem, generującym znaczenia, emocje i tożsamości. Tradycyjnie twarz uważana jest za nośnik prawdy, interfejs sfery psychicznej człowieka, a język jej analizy naładowany jest romantyczną mitologią. Twarz jest częścią ciała, na którą zwracamy szczególną uwagę i która najbardziej uaktywnia empatię na poziomie neuronów lustrzanych. Jednocześnie - jak w przypadku innych części ciała - jej używanie i postrzeganie podlegają historycznym przemianom i specyficznym nakazom. Skąd wzięła się charakterystyczna dla tańca współczesnego obsesja na punkcie neutralnej twarzy i co ta neutralność miałaby właściwie oznaczać? Jaki jest związek groteski i kobiecej podmiotowości? Co współczesna choreografia twarzy mówi nam o kulturowej opresji?
Choreografia: Ramona Nagabczyńska
Współpraca dramaturgiczna: Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska
Opieka artystyczna: Philippe Riéra
Muzyka: Georges Bizet, Vincenzo Bellini, Mina, Prince
Światła: Jędrzej Jęcikowski
Kostiumy/rekwizyty: Nagi Gianni
Tekst na podstawie Paula Thomasa Andersona
Produkcja: Fundacja Burdąg
Premiera: 9 listopada 2019 Komuna//Warszawa
Partnerzy: Centrum w Ruchu, CSW Zamek Ujazdowski, Buda Kortrijk, Lubelski Teatr Tańca, Tanzfabrik Berlin, Komuna//Warszawa
Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa. Artystka wspierana jest przez apap Network- Projekt finansowany w ramach programu Unii Europejskiej "Kreatywna Europa".
wstęp od 16 roku życia
Body Parts
Ramona Nagabczyńska
Body Parts is the outcome of a choreographic fascination with the face. The performance looks into both its anatomy and physiology and its ability to be an ever-changing image which generates meaning, emotion and identity. Traditionally, the face is considered to be the interface of a human being's psyche and its discourse is charged with romantic phrases. The face is a body part that we pay particular attention to and one which generates a great amount of empathy via motor neurons. Meanwhile, as with any other body part, its use and reception changes under the weight of history and specific cultural norm.
Where did contemporary dance's obsession with the neutral face come from and what is this neutral face? What is the connection between the grotesque and female subjectivity? What does the contemporary choreography of the face tell us about cultural oppression?
Choreography: Ramona Nagabczyńska
Dramaturgical support: Mateusz Szymanówka and Agata Siniarska
Artistic mentorship: Philippe Riéra
Music: Georges Bizet, Vincenzo Bellini, Mina, Prince
Props: Nagi Gianni
Lights: Jędrzej Jęcikowski
Text: Paul Thomas Anderson and Anka Herbut
Photo: Witek Orski
Graphic design: Jakub de Barbaro based on the album cover of Mina: The Collection 3.0
Premiere: 9 November 2019 Komuna//Warszawa
Production: Burdąg Foundation
Partners: Centrum w Ruchu, CSW Zamek Ujazdowski, Buda Kortrijk, Lubelski Teatr Tańca, Tanzfabrik Berlin, Komuna//Warszawa
Produced thanks to the support of the Municipality of Warsaw.
entrance age of 16
Paulina Komenda / Marta Sroka, Beata Zarembianka, Aleksander Janiszewski, Kornel Pieńko,Piotr Rybak
"Jubileusz 50 lat"
Rock Sympho Show - 2024-2025
Koncert zespołu IRA
Ostre Cięcie – Nowy Program Kabaretu Paranienormalni
Szczęściarze - Teatr Bo Tak
Burleska by Rose de Noir w Pubie Spółdzielczym
Alicja Czerniewicz, Beata Zarembianka, Daniel Mosior oraz Dariusz Niebudek
Andrzej Poniedzielski "YOUbeLECIE"
Nowy Program "Wersja robocza"
Zostaw nam swoje dane, a natychmiast poinformujemy Cię, jak tylko nowe wydarzenie pojawi się w sprzedaży!